Systémy na pomoc vodičovi pri parkovaní
Parkovací asistent – Park Assist (3.0)
Úloha
Parkovací asistent 3.0 má oproti systému Parkovaciemu systému 2.0 rozšírené funkcie. Systém je teraz tiež schopný parkovať dopredu v kolmých parkovacích priestoroch. Automaticky rozpozná vhodné parkovacie miesto (paralelné alebo kolmé parkovanie). Počas parkovania systém preberá manévrovanie (rovnako ako vo verzii 2.0). Vodič zostáva zodpovedný za prevádzku – plyn, brzda a spojka.
Operácie
Systém sa aktivuje pomocou parkovacieho asistenta – tlačidlo riadenia E581. Kontrolka parkovacieho asistenta je aktivovaná prostredníctvom tlačidla K241 a svieti, keď je funkcia aktívna.
Vodič si môže vybrať alternatívne parkovacie scenáre pomocou tlačidla riadenia parkovacieho asistenta. Alternatívy sú zobrazené na displeji prístrojovej dosky. Vzhľadom na to, že systém väčšinou rozozná viacero miest, v ktorých systém môže teraz zaparkovať, vždy vyberie to, v ktorom je možné zaparkovať najjednoduchšie.
Predné kolmé parkovanie
Reverzné kolmé parkovanie
Paralelné parkovanie
Meranie parkovacích miest
Predtým, ako systém ponúkne vodičovi pomoc pri riadení, parkovacie miesto asistent a určí polohu vozidla vzhľadom na parkovacie miesto. Ultrazvukové senzory boli optimalizované a teraz dokážu detekovať a vyberať parkovacie miesta s väčšou presnosťou. Snímače PDC majú dosah 2 m a vonkajšie parkovacie asistenčné senzory majú dosah 4 m. Parkovanie dopredu v kolmých parkovacích priestoroch je možné odteraz aj bez cúvania.
Parkovacie miesto je rozpoznané v momente, keď šofér prednú časť vozidla zabočí do parkovacieho miesta. Po aktivácii parkovacieho systému, je systém schopný realizovať až 10 parkovacích manévrov.
Požiadavky:
• Šírka parkovacieho miesta musí byť na minimálne šírka vášho vozidla plus 80 cm.
• Dĺžka vozovky musí byť aspoň dĺžka vášho vozidla plus 1 m.
• Maximálna rýchlosť parkovacieho manévru je 7 km/h.
Šírka cesty, max. 7 km/h, 40cm 40cm
Parkovanie dopredu v kolmých parkovacích priestoroch, keď šofér prejde okolo tohto parkovacieho miesta.
Parkovacie miesto sa zistí pri jazde v momente, keď šofér prejde okolo parkovacieho miesta. Po aktivácii systému parkovacieho asistenta parkovací režim možno zaparkovať realizovaním niekoľkých manévrov.
Požiadavky:
• Šírka parkovacieho miesta musí byť na minimálne šírka vášho vozidla plus 80 cm.
• Môžete prejsť cez parkovacie miesto rýchlosťou až 20 km/h.
• Maximálna rýchlosť parkovacieho manévru je 7 km/h.
Podpora brzdy
Systém podpory bŕzd má dve funkcie:
• Brzdy zasiahnu, ak sa prekročí rýchlosť odporúčaná systémom na parkovanie
Ak je prekročená povolená rýchlosť parkovania 7 km/h, zasiahne výstražná brzda. Asistent však takto reaguje iba raz. Prekročenie rýchlosti druhýkrát spôsobí deaktiváciu systému.
• Brzdenie na zastavenie
Ak sa rozpozná nebezpečenstvo kolízie s prekážkou, vozidlo sa zabrzdí na doraz. Systém je následne hneď deaktivovaný.
Asistent manipulácie s prívesom
Asistent manipulácie s prívesom zjednodušuje cúvacie manévre s prívesom. Systém preberá riadenie hneď ako zadáte smer a uhol točenia. Vozidlo a príves sú riadené systémom, kým šofér má na starosti plynový pedál a brzdy.
Návrh systému
Asistent manipulácie s prívesom bude reagovať s automatickým brzdením, ak je rýchlosť väčšia ako 7 km/h. Ak vodič počas manévrovania uchopí volant alebo stlačí tlačidlo pomocného parkovacieho asistenta, systém je deaktivovaný. Asistent manipulácie s prívesom ovláda vozidlo pomocou integrovaného softvérového algoritmu, ktorým je riadiaca jednotka Park Assist 3.0.
Funkcie
Najprv je potrebné vybrať reverzný prevod, aby ste mohli manévrovať príves dozadu. Stlačte tlačidlo riadenia parkovacieho asistenta, aby ste aktivovali systém „Trailer Assist“.
Aktuálne a možné uhly manévrovania vozidla sú zobrazený na prístrojovej doske. Systém funguje na základe algoritmov, ktorý využíva údaje z cúvacej kamery a táto kamera práve monitoruje a vyhodnotí uhol natočenia prívesu. Uhol riadenia je kalkulovaný optickým meraním uhla natočenia prívesu. Systém automaticky zistí vzdialenosť medzi guľovou spojkou na konzole a prívesom.
Maximálny uhol natočenia prívesu doľava aj vpravo je 45 °.
Pomocou spínača nastavenia zrkadla, ktorý je v tomto prípade funguje ako joystick, môžete nastaviť smer jazdy vozidla a prívesu do plynulo sa meniaceho uhla.
Systém prívesu riadi príves automaticky v nastavenom smere. Vodič pracuje s plynovým pedálom a brzdou. Systém riadi príves automaticky ovládaním elektromechanickým posilňovačom riadenia. Malé úpravy môžu byť zrealizované pomocou spínača nastavenia zrkadla.
Ak máte otázky ohľadne našich služieb, alebo potrebujete podobné riešenie od nás, neváhajte nás kontaktovať cez náš kontaktný formulár