Zákazníci boli frustrovaní z poruchy výstražných systémov SOS ich vozidiel Audi a Volkswagen. Tieto dve skupiny spolu so Škodou dostali obvinenie z úmyselného predaja áut s chybnými SOS výstražnými systémami. V niektorých prípadoch systém zlyhal ešte predtým, ako nový majiteľ opustil predajňu.
Vo všetkých krajinách EÚ bolo prijaté pravidlo, že od roku 2018 budú všetky nové autá povinne vybavené systémom eCall, ktorý automaticky aktivuje pohotovostné pohotovostné služby a v prípade núdzovej situácie im oznámi polohu vozidla.
Ide o veľmi užitočnú a pokročilú aktualizáciu, ktorá funguje pomocou navigačného systému auta a senzorov airbagov a má v systéme zabudovanú SIM kartu mobilného telefónu pre prípad núdze.
Čo je to systém varovania SOS pri poruchách?
V roku 2017, keď skupina VAG prvýkrát predstavila SOS systémy vo svojom aute, si všimli, že kupujúci Audi a VW boli takmer okamžite znepokojení problémami, ktorým čelili kvôli systému.
Aj keď sa na túto záležitosť výrobcovia pozreli už pred tromi rokmi, táto otázka je stále veľkým problémom pre väčšinu majiteľov nových áut.
Aký je dôvod, prečo sú majitelia VW, Audi naštvaní?
Majitelia Audi a Volkswagen sú už nejaký čas frustrovaní z chýb varovného systému SOS vo svojich nových autách. Zákazníci sa sťažovali na zbytočné cesty späť k predajcom, ktorí investujú čas aj palivo, aby nedosiahli konečný výsledok.
Aké sú teda konkrétne problémy, s ktorými sa majitelia stretávajú? Vo väčšine nedávnych prípadov sa sťažnosti týkali zbytočných satelitných navigačných systémov v ich autách spolu s telefónnymi systémami v aute. Viacerí majitelia áut čelili problému so svojimi dotknutými autami, ktoré boli vyrobené vo významnej sérii v roku 2020.
V máji minulého roku VW takmer padol pre nefunkčnosť modelu SOS. Boli nútení dočasne zastaviť dodávky svojho najnovšieho golfu. Museli zvolať a opraviť viac ako 20 000 áut po tom, čo zistili, že núdzová výstraha nefunguje tak, ako by mala.
Zákazníci sa sťažovali, že ani po bežnej kontrole nezaznamenali žiadne reakcie na tlačidlo SOS. Ľudia nemohli nikam odviezť svoje autá, pretože by sa rozsvietila výstražná kontrolka, ktorá naznačovala, že systém SOS zlyhal. Satelitný navigačný systém auta sa stáva nepríjemným a osoba na druhej strane nie je počuteľná pomocou handsfree telefónu.
Jedným z najväčších problémov, ktorým zákazníci čelia, je chyba v diagnostike problému. SOS tlačidlo v autách nefungovalo niekoľko dní po kúpe auta a zákazníci majú podozrenie, že ani spoločnosť a predajcovia netušia, ako problém vyriešiť.
Aké je použitie výstražného systému SOS vo vozidle?
Bezpečnosť vozidiel je podporovaná európskou legislatívou, v ktorej je všetko jednou z pokročilejších techník. ECall znamená núdzové volanie a systém je navrhnutý tak, aby kontaktoval záchranné služby, aby upozornil vodičov na ťažkú nehodu. Tvrdené výhody eCall zahŕňajú skrátené časové oneskorenie v núdzových situáciách ako reakčné časy na incident, čím sa zvyšujú šance na prežitie jednotlivca, ktorý utrpel nehodu a je vážne zranený.
Výskum vykonaný počas hodnotenia e-mailového systému dospel k štatistike, že nehodovosť a šance na prežitie sa zvýšia takmer o 40 % v mestských oblastiach a o 50 % vo vidieckych oblastiach.
Jednou z nevýhod systému eCall je jeho závislosť od globálnej technológie určovania polohy GPS. Existuje niekoľko obáv o súkromie, pretože neexistuje žiadna záruka, že technológiu nemožno „spätne skonštruovať“ na nájdenie vozidla, aj keď nedošlo k nehode.
Či tak alebo onak, s väčšou konektivitou vozidiel prichádza s pokrokom technológie, systém volania je prínosom. Môže pomôcť zlepšiť šance záchranných služieb a dostať sa k požadovaným cestujúcim v prípade akejkoľvek nehody pre vás, vašich cestujúcich alebo dokonca vaše auto.
Čo znamená SOS na vozidle?
SOS označuje pohotovostné služby poskytované vozidlu v prípade nehôd. Mnoho ľudí stlačí tlačidlo SOS bez akéhokoľvek skutočného použitia, iba zo zvedavosti, že nerozumejú varovaniu, s ktorým prichádza. Uvádza tiesňové volanie hasičským zborom, čo spôsobuje veľké problémy.
Výsledkom je, že požiarna služba dostáva veľa falošných poplachov a míňa veľa zdrojov na zbytočné núdzové akcie.
Ľudia by sa mali zdržať zbytočného používania tlačidla SOS a mali by pochopiť závažnosť jeho používania.
Záver
Na záver možno povedať, že koncern VW mal v minulosti veľa vozidiel. Ich hlavným zameraním je výkon ako všetky nemecké značky. Inováciou, vďaka ktorej sa dostali do centra pozornosti, bola dvojspojková automatická prevodovka. Tento systém eliminuje čas potrebný na zmenu prevodových stupňov, a tým zvyšuje výkon. V poslednej dobe však zákazníci čelia mnohým problémom kvôli ich chybným systémom varovania SOS.
Ak máte otázky ohľadne našich služieb, alebo potrebujete podobné riešenie od nás, neváhajte nás kontaktovať cez náš kontaktný formulár