Nízky tlak oleja je hlavnou príčinou zadretia motorov 3,0 TDI EA888 evo.
Znížený tlak oleja v motore je používaný vo všetkých automobiloch Volkswagen Touareg a Audi A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 Q8 s motorami 3,0 TDI V6 generácie EA897evo.
Problém sa týka niekoľkých stoviek tisíc Audi a Volkswagenov vyrobených po roku 2013.
Až v marci 2020 koncern VW zmenil nastavenia motora zvyšujúc tlak oleja.
Bohužiaľ ekológia zvíťazila nad rozumom a tlak oleja v autách po roku 2020 je stále príliš nízky. Podľa nášho názoru by sa tlak oleja mal zvýšiť oveľa viac, než to urobili programátori z VW.
Okrem nízkeho tlaku oleja môže byť príčinou zadretia motora aj riedenie oleja palivom.
Na aký účel bol znížený tlak oleja?
Zníženie tlaku oleja pri nízkych otáčkach motora malo spôsobiť menšiu spotrebu energie potrebnej na vytvorenie tohto tlaku. Spôsobom, ako znížiť výkon potrebný na pohon olejovej pumpy, je použitie pumpy s regulovateľným výkonom riadeného riadiacou jednotkou motora.
Menej energie spotrebovanej olejovou pumpou malo mať za následok zlepšenie emisie výfukových plynov.
Celý tento patent bol zavedený, aby sa splnili požiadavky na emisie spalín v súlade s normou EURO 6.
Princíp fungovania: riadiacia jednotka motora prijíma dáta z čidla merajúceho tlak oleja a potom riadi elektromagnetický ventil tak, aby dosiahol hodnoty zhodné s hodnotami zapísanými v mape, ktorá určuje tlak oleja v závislosti od jeho teploty a otáčok motora.
Príliš nízky tlak oleja vedie k poškodeniu motora a turbodúchadla.
To asi nikomu netreba vysvetľovať.
Ak vlastníte Audi alebo Volkswagena 3,0 TDI vyrobeného po roku 2013,
vo vašom aute je najpravdepodobnejšie motor EA897evo, v ktorom sa nachádza čerpadlo oleja s premenným výkonom a je znížený tlak motorového oleja.
Zmena nastavení tlaku oleja pomôže predĺžiť životnosť vášho motora.
Ak máte otázky ohľadne našich služieb, alebo potrebujete podobné riešenie od nás, neváhajte nás kontaktovať cez náš kontaktný formulár